پروانه هواکش

پروانه هواکش آکسیال ( محوری )

 هواکش آکسیال نوعی هواکش است که باعث می شود هوا به صورت محوری، به موازات شافتی که تیغه ها یا بالک ها در آن می چرخند، از آن عبور کند. در واقع جریان هوای وارد شده مماس با جهت حرکت پروانه آکسیال در آن منتقل می شود که به آن پروانه هواکش آکسیال (محوری) نیز گفته می شود. این نوع پروانه ها از پرکاربرد ترین و محبوب ترین ها در صنعت هواکش به شمار می رود.

پروانه هواکش آکسیال در چندین مدل و کارایی متفاوت طراحی و تولید می‌شود. از انواع پروانه های آکسیال می توان به پروانه های آلومینیومی در تیپ‌های ایندولایی، زیمنسی، مولتی‌فن، ملخی و در مدلهای مختلف پروانه های استیل، فلزی و انواع پروانه های پلاستیکی ایلکایی و (مولتی وینگ – چند بالک) تهیه شده از مواد پلی آمید و الیاف دار اشاره کرد.

محبوب ترین پروانه هواکش آکسیال در ایران پروانه مولتی وینگ است که از نظر تعداد پروانه (بالک) متغیر است. بسته به نوع کاربری و استفاده خود از پروانه هایی با تعداد 5، 7، 8، 9، 12، 16 پره می توانید انتخاب کنید. بسته به مدل پروانه حتی می توانید پس از خرید نیز تعداد پره ها را تغییر دهید.

پروانه مولتی وینگ به دلیل جنس بسیار مناسب بالک های خود شناخته می شود. معمولا پروانه از پلاستیک و آلومینیوم ساخته می شوند که جنسی بسیار مناسب داشته و در عین کیفیت بالا، بسیار سبک نیز می باشند و در کنار وزن پایین استحکام بسیار زیادی دارد.

دلیل نامگذاری پروانه های مولتی وینگ این است که از چند جز تشکیل می‌شوند و قابلیت تنظیم در زوایای مختلف دارند.

از مزیت پروانه های مولتی وینگ میتوان اشاره کرد به این که این پروانه ها سبک اند، تیغه‌های قابل تعویض دارند و می توانند به صورت مکنده و دمنده در مصارف مختلف استفاده شود.

بیشترین کاربرد پروانه مولتی وینگ در سیستم های سرمایشی و خنک کننده صنعتی است، پروانه مولتی وینگ ‎به دلیل استفاده از مواد اولیه بسیار مناسب و همچنین تنوع در مدل و انعطاف پذیری بالای خود، دارای کاربرد های بسیار زیادی است. این پروانه ها در بیشتر سیستم های سرمایشی و تهویه مطبوع قابل استفاده هستند. بیشترین کاربرد پروانه مولتی وینگ در سیستم های سرمایشی و خنک کننده صنعتی است که به حجم هوای زیاد در سرعت پایین از قبیل کندانسورها، برج های خنک کننده، ایر واشرها، رادیاتورها و غیره، احتیاج دارند

این پروانه ها دارای تیپ های مختلفی می باشند و از قطر 300 میلی متر تا 1200 میلی متر متغیر هستند.

این دسته از پروانه‌ها بر روی انواع هواکش آکسیال یا جت فن و هواکش سقفی  قابل نصب و استفاده می‌باشد.

انتخاب تیپ پروانه براساس مشخصات فنی و کاربرد فن صورت می‌گیرد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *