هواکش سرخانه ای(هواکش چیلر)

هواکش سردخانه‌ای ‌یا هواکش چیلر از مهم ترین دستگاه ها در حوزه صنعت هستند. هواکش سردخانه‌ای جهت استفاده در کندانسورها، مبدل‌های حرارتی و برودتی، اواپراتورها، تابلوهای برق و … مناسب می‌باشد.

 از ویژگی‌های مهم هواکش سردخانه‌ای می‌توان به فرم پروانه داسی شکل و منحنی آنها اشاره کرد. وجود این نوع پروانه موجب می‌شود که هواکش در حین کار صدای کمتری تولید کند.

چیلر یکی از مهم ترین تجهیزات سرمایشی و برودتی در فضاهای ساختمانی و کارخانجات صنعتی است. آب سردی که توسط چیلر تولید می شود می توان با کمک فن کویلی یا هواسازها، محیط داخلی ساختمان را خنک کرد.

 به بیان دیگر، یک دستگاه چیلر به خودی خود نمی تواند سرما تولید کند، بلکه چیلر باعث پخش شدن گرما و در نهایت انتقال آن به محیط بیرون می شود.

چیلرها در بسیاری از زمینه ها مورد استفاده قرار می گیرند. انواع زمینه های استفاده از چیلر ها عبارتند از: فرآیند های صنعتی، خنک کردن دیتاسنترها و استفاده در سیستم های تهویه مطبوع HVAC.

حتی می توان از آن در ماشین آلات صنعتی و انواع پروسه های تولید که نیاز به خنک کاری دارند استفاده کرد.

کاربرد هواکش سردخانه‌ای ( هواکش چیلر)

وجود هوای پاک در محیط‌های صنعتی موجب تضمین سلامتی کارکنان و هم دستگاه‌های موجود که به گرد و خاک و رطوبت حساسیت دارند می‌شود حتی برای از بین بردن بوی بد و نامطبوع این فن گزینه مناسبی است.

هواکش سردخانه ای مجهز به محافظ حرارتی هستند اگر دمای داخلی استاتور بنا به دلایلی بیش از حد مجاز تعیین شده بالا رفت هواکش به صورت اتوماتیک خاموش شده و بعد از رسیدن به دمای مطلب مجدد شروع به کار کند. قدرت هوادهی هواکش ها نسبت به کاربردی که دارند متفاوت می‌باشد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *